Dagens ridpass 7 aug

Red dressyr idag i ridhuset för det regnade något fruktansvärt. Han var toppen fin. I början var han lite stretig i munnen men sedan blev han jätte fin. Han blir finare och finare för varje dag nu och det är verkligen roligt att se skillnaden. Skrittade fram i 15 min för jag ville rida lite hårdare idag så då skrittar jag alltid fram längre. Jobbade i ungefär i 5 min i skritten med mycket ställa och böja. Joggade sedan fram i lite större steg så att han fick lite mer tramp i stegat och han var toppen fin! Började sedan göra mycket skänkel vickningar och sedan blev att hur fin som helst. Men jag har verkligen kommit på att man behöver inte ta alls mycket i hanen utan allt på honom ska man nästan bara ta med bena. Galopperade inte så mycket idag utan ville mest jobba med traven.
Imorgon tänkte jag rida ut. Men bara skritt och trav så han får ta det lite lugnt.
Blir så tråkigt när det inte är biler med men det funkar ju inte att ladda upp. Men jag tar en bild i arkivet så kanske det ser lite bättre ut.
Gammal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0