Utvärdering av pontus kursen.

Utvärdering av pondus kursen.
Dag 1: Gick super bra han lyssnade jätte fint. Vi hårde mycket på med att man skulle kunna variera hästens storlek på galoppen. Han lyssnade jätte fint och jag fick verkligen till det. MEn vi hoppade också på volt med fyra små hinder så vi skulle kunna ha koll på yttersidan av hästen.  Han var jätte fin hela passet.
Dag 2: Gick inte lika bra. Vi fick några stopp här och där. Men jag måste börja driva honom mer framåt och verkligen holka i tygeln tills han är i luften. MEn jag fick jätte mycket hjälp och tips om hur jag skulle göra och det funkade verkligen. Men han kommer någon gång i maj också så då ska jag hoppa för honom igen. Han är någon jag verkligen tipsar om han är grym!


Dom här bilderna är från Filippa Ramberg.
(LÄNK)




Idag: Joggade jag bara igenom honom så han inte skulle bli stel. Tog det väldigt lugnt och försiktigt. Imorgon blir det rida ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0