Utrustning och min ridning igår

Ja okej nu kör vi.

Hoppade Empe igår och det gick verkligen inte bra. Han var inte på hopp humör och jag blev bara jätte arg. Men det glömmer vi. MEn han var så himla trött och seg. Men vi har ju ett bett på empe när jag hoppar bana för han blir så stark. Men då har vi ett Pelham men han knäpper av bara men vi ska försöka att gå tillbaka till det vanliga tre delade men vi måste få mer lydnad på honom. Men här är en jätte bra text som jag tog av Ztreliin.
Men han funkar jätte bra på det om det är bana på en tävling för då har ändå så mycket tryck på men vi får se vad som händer.

Länk till ett inlägg som hon skrev om vissa bett
Om ni ska ha ett skarpt bett så tycker jag att ni ska välja kimbelwicket före detta. Det borde räcka. Detta har ungefär samma effekt som kimbelwicket fast skarpare då skänklarna är lägre. Det kan ge följder till att hästen knäpper av i nacken, går bakom lod osv. Men det är med fel hand! Ryttarens hand påverkar alltid bettets inverkan på hästen. Men enligt mig borde ett kimbelwick räcka långt om man vill ha ett skarpare!
Men på söndag så är det ju andra gruppen i Allsvenskan och då var det ju meningen att jag skulle hoppa Snowflake men så blev det inte. Snowflake har ju fyllt sju så måste han sjuårsmätas och det har han inte gjort så då ska jag hoppa Empe istället. MEn det kan nog bli roligt det är ju ändå så himla lågt så det är toppen.
Men idag blir det igen röding för mig och Empe men ska små hoppa lite på fredag för hans ägare så ska vi fixa till lite olika saker. Men kanske slänger in ett inlägg sen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur ofta rider du honom?



svara helst på vår blogg.

2011-04-15 @ 10:09:22
URL: http://sundsryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0