Josefine gästbloggar!

Hej på er, alla Elins läsare!

Elin bad mig att skriva ett litet gästbloggsinlägg, självklart ställer jag upp. Det ni nu ska få veta är lite kort om mig, min nuvarande fantastiska ponny och även lite annat smått och gott ;)

Mitt namn är iallafall Josefine Åberg, jag är en av de tjejerna som driver bloggen dressyrponnisarna.blogg.se tillsammans med Ebba! Vi har inte haft den bloggen så himla länge, dock har vi legat på blogg.se's första sida och det går bara uppåt! Innan den bloggen har jag haft massa andra!

Mina föräldrar är skilda, men jag har en mamma, en pappa, en bonuspappa, två syskon. Storebror Victor och lillasyster Julia (Julia är dock bara ett halvsyskon, vi har endast samma mamma. Men hon känns som ett helsyskon!).

Nu när skolan drar igång igen, så börjar jag i 8an. Är alltså 14 år, född 1997. Då kommer all min tid läggas på skolan, och såklart min fina ponny! Ska även försöka hinna vara med mina kompisar så ofta jag bara kan.



Den 1 maj 2011 så kom min underbara stjärna hem till mig. Innan honom hade jag en fantastisk b-ponny vid namn Säbys Goodness (Nessie) som lärde mig allt! Vet inte vart jag hade varit utan henne, dock blir det alldeles för långt inlägg om jag ska berätta om henne. Hade henne hela 4 år, jag var 10 år när jag fick henne.

Iallafall, mitt hjärta som kom till mig 1 maj iår, heter Samson och är 13 år (född 1998). Han är en leopardtigrerad fux import Tyskland! Det är dressyr vi satsar på, och tränar för att komma så långt vi bara kan. Med tidigare ägare har han gått FEI dressyr, LA hoppning. Med mig har han endast gått LB dressyr och LD hoppning med tanke på att jag inte haft honom alls länge. Nu på sommaren går han även ute på bete och vilade helt i lite mer än en vecka. Nu är han nästan helt igång igen!
Samson är en helt underbar kille med ett härligt psyke, han är så himla personlig, så unik. Det finns ingen ponny som honom! Han gör verkligen varje dag speciell. Alltid hittar han på något nytt, men han gör aldrig något dumt. Det finns inte i hans värld! Världens goaste är han, en riktigt bästa vän. Min bästa vän, mitt hjärta, mitt liv, min andra halva ♥ Han älskar verkligen att bada! Även att hoppa, blir aningen stark då hahah ;) Sen älskar han att träna och blir glad av att få arbeta. Han är så samarbetsvillig och vill alltid göra sitt bästa!






Detta är då min lilla snygging, vårat långsiktiga mål är SM ponnydressyr och godkända resultat på dom högsta dressyrklasserna för ponny :)

Vill ni följa våran utveckling till toppen, samt läsa mer om oss? Klicka då HÄR!

Tack för att jag fick gästblogga här Elin, du är en super duktig ryttare med en såå fin häst! Lycka till med allt vännen :)

/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0